Auteur Archief

SEV 1 – T.O.P. 1

Op zaterdag 7 juni stond de allerlaatste wedstrijd van dit veldseizoen op het programma voor T.O.P. 1. Zij werden op deze dag voor de laatste keer gecoacht door Ad Zomer! De Toppers mochten afreizen naar Zelhem om daar te spelen tegen SEV 1.

Quote van Ad: in de Johan Cruijf-stijl: als je met plezier speelt, ga je vanzelf beter presteren. Het begint altijd met plezier!

De opstelling van deze wedstrijd was als volgt: 

Aanval

  • Hielke
  • Jesse 
  • Kirsten 
  • Marit 

Verdediging 

  • Niels
  • Bram 
  • Sanne
  • Josette 

Reserves: Maura, Aniek & Tim. 

Om 14:00 uur werd er door scheidsrechter Heuver gefloten voor de start van de wedstrijd. T.O.P. kwam op een 1-0 achterstand maar wist dit al snel om te zetten in een 1-2 voorsprong door doelpunten van Niels en Hielke. De Vroomshopers wisten zelfs uit te lopen tot een 3-7 voorsprong maar helaas hield dit niet lang stand. SEV wist terug te komen tot 8-8 en vlak voor rust kwamen ze zelfs nog op voorsprong. Hierdoor werd er gerust met 9-8 op het scorebord. 

Na de rust lukte het T.O.P. niet om het spel uit het begin van de eerste helft weer op te pakken. Het spel verliep moeizaam en de kansen werden niet benut. Hierdoor liep de tegenstander langzaam uit via 10-9 naar 13-10. T.O.P. wist in totaal driemaal te scoren in de 2de helft. Dit was niet voldoende en hierdoor werd de wedstrijd afgesloten bij een 16-11 eindstand. 

Helaas wist de ploeg van Ad Zomer de laatste wedstrijd niet met winst af te sluiten. Eén positief punt waren de eerste minuten van Josette na een langdurige blessure! Na de wedstrijd werd de afzwaaiende coach bedankt voor de inzet de afgelopen 3 jaar. Hij kreeg een mooi afscheidswoord van de voorzitter van T.O.P. Namens T.O.P. 1, nogmaals bedankt Ad!

Helaas zit het seizoen er weer op, op naar het volgende seizoen waarin er veel zal veranderen in de selectie! We willen de spelers van de U19 bedanken voor hun aanwezigheid bij alle wedstrijden en ook alle supporters bedankt voor jullie aanmoedigingen het afgelopen seizoen!

T.OP 1 – DKOD 1

Op zaterdag 30 mei stond voor de Toppers de thuiswedstrijd tegen DKOD uit Renkum op het programma. Beide teams waren voor deze wedstrijd nog puntloos dus beide ploegen waren erop gebrand om te winnen.

Quote van Ad: Met inzet win je duels,

maar speel je als team met verstand en samenwerking, win je wedstrijden.

De opstelling voor deze wedstrijd was als volgt:

Aanval:

  • Hielke
  • Jesse
  • Marit
  • Kirsten 

Verdediging:

  • Niels 
  • Bram 
  • Maura
  • Sanne

Om 16:15 uur werd de wedstrijd ingefloten door scheidsrechter Vermeulen. De wedstrijd begon stroef voor de thuisploeg want DKOD kwam binnen 5 minuten op een 0-2 voorsprong. Na de vakwissel waren de meeste kansen voor de Vroomshopers, alleen konden deze niet verzilverd worden. Toch lukte het uiteindelijk door 2 doelpunten van Maura om op gelijke hoogte te komen, 2-2. Hierna wisten beide ploegen in de eerste helft nog 4 keer te scoren waardoor de ruststand op het scorebord stond: 6-6.

In de rust werd door coach Ad Zomer nog benadrukt dat de overwinning zat in de afronding. Dit lukte het team na de rust ook een stuk beter. Door 2 doelpunten van Hielke wist de thuisploeg de voorsprong in handen te pakken: 8-6. Hierna volgden goede aanvallen van TOP wat ervoor zorgde dat de voorsprong werd uitgebreid naar 16-8. Op dat moment kwamen U19 spelers Tim, Aniek, Niek en Cas het veld in om de overwinning over de streep te trekken. De voorsprong werd niet meer uit handen gegeven. De scheidsrechter floot de wedstrijd af met een einduitslag van 17-10 in het voordeel van team van coach Ad Zomer..

Hiermee zijn de eerste 2 punten van deze veldcompetitie een feit. Deze wedstrijd betekende echter de laatste thuiswedstrijd voor coach Ad Zomer. Hij werd na de wedstrijd in het zonnetje gezet. Ook gold dit voor Justin en Merijn in verband met hun langdurige blessures. 

Wij willen Ad namens de spelers hartelijk bedanken voor zijn inzet de afgelopen 3 jaar. Dit was nog niet het laatste kunstje van Ad, want volgende week spelen de Toppers alweer de laatste wedstrijd van het seizoen. Ze spelen uit tegen SEV in Zelhem. Aanvang 14:00 uur.

Regio ’72 1 – T.OP. 1

Op zaterdag 9 mei stond voor TOP de uitwedstrijd tegen Regio’72 op het programma. Voor de Toppers geen onbekende tegenstander aangezien ze het afgelopen seizoen meerdere malen tegen elkaar gespeeld hebben. 

Quote van Ad: ‘De grootste winst zit niet in nooit verliezen, maar in het opstaan als je verliest’. 

De opstelling voor deze wedstrijd was als volgt: 

Aanval: 

  • Hielke
  • Jesse 
  • Marit 
  • Kirsten 

Verdediging 

  • Niels
  • Bram 
  • Maura 
  • Sanne 

Reserves: Aniek, Inka, Tim & Kristian. 

Om 15:30 uur floot scheidsrechter G. Hermsen de wedstrijd in. De score werd al snel geopend met een afstandsschot van TOP maar Regio’72 wist hier snel een antwoord op te geven. Regio’72 liep daarna heel snel uit naar 6-2 maar TOP zette de achtervolging in en wist terug te komen tot 10-9. Na een halfuur spelen werd er gerust met een stand van 11-9 op het scorebord.

Tijdens de rust werd er besproken dat er goede kansen gecreëerd werden en dat de achterstand al een stuk was verkleind, dus dat er in de tweede helft nog steeds van alles mogelijk was.

In de tweede helft ging de wedstrijd gelijk op en werden er door beide ploegen doelpunten gemaakt. TOP wist gelijk te komen,13-13, maar het lukte niet om over Regio’72 heen te gaan. Er werd om en om gescoord tot de eindfase. Helaas kwamen de Vroomshopers niet meer tot een voorsprong en werd de wedstrijd verloren met een nipte nederlaag van 19-18.

De ploeg van Ad Zomer kan ondanks de nederlaag tevreden terug kijken op deze wedstrijd. Er werd de hele wedstrijd gevochten en er werden goede kansen gecreëerd. Helaas was het net niet genoeg. De volgende wedstrijd wordt gespeeld op zaterdag 30 mei. Tijdens deze laatste thuiswedstrijd wordt er om 16:15 uur afgegooid tegen DKOD 1. Hopelijk zien we jullie allemaal bij deze laatste thuiswedstrijd!

T.O.P. 1 – SDO 1

Op 11 april stond voor TOP de eerste thuiswedstrijd van het veld op het programma. De tegenstanders waren de buren van SDO uit Westerhaar. In de zaal werd er tweemaal gewonnen van dit team, dus de intentie was duidelijk: ook op het veld winst pakken.

Quote van Ad: De training is het recept. Maar de mengverhoudingen in de wedstrijd bepalen het resultaat. Zorg er in ieder geval voor dat het niet te slap is.

De opstelling van deze wedstrijd was als volgt:

Aanval:

  • Marit
  • Kirsten
  • Niels
  • Jesse

Verdediging:

  • Sanne
  • Maura
  • Bram
  • Tim

Reserves: Aniek, Sue, Niek & Martin.

Om 16:00 uur gaf scheidsrechter R. Heuver het startsignaal. Jesse opende al snel de score, maar SDO reageerde direct. Even later was het al snel 2-2. De eerste helft ging gelijk op maar SDO wist net iets vaker de korf te vinden. Hierdoor gingen de Toppers met een 5-7 achterstand de rust in.

In de rust werd benadrukt dat er nog van alles mogelijk was mits de ploeg kansen bleef creëren en benutten. Dat werd meteen opgepakt: via doelpunten van Marit, Kirsten en Tim pakte TOP al snel de voorsprong, 8-7. Toch gaf SDO zich niet gewonnen en draaide de stand opnieuw om. Via 9-10 en 11-13 bracht Niels daarna de spanning volledig terug door tweemaal te scoren. Hierdoor stond het een minuut voor tijd 13-13. Helaas viel de winnende treffer alsnog aan de kant van SDO waardoor TOP nipt verloor. Eindstand: 13-14.

Helaas wist de ploeg van Ad Zomer de punten ditmaal niet in Vroomshoop te houden. Voor nu wacht voor TOP 1 een korte pauze. De eerstvolgende wedstrijd wordt gespeeld op 2 mei om 15:30 uur in Vroomshoop tegen KCD. Tot dan!

Olympia ’22 – T.O.P. 1

Op zaterdag 4 april stond de eerste wedstrijd van de veldcompetitie op het programma voor TOP 1. Deze wedstrijd werd gespeeld bij Olympia’22 in Borculo. Dit is geen onbekende tegenstander voor de Toppers, aangezien ze elkaar in de zaal ook 2 keer troffen. 

Quote van Ad: positieve uitstraling geeft extra energie, negatieve uitstraling kost veel energie. 

De opstelling voor deze wedstrijd was als volgt:

Aanval:

  • Hielke
  • Jesse
  • Marit
  • Kirsten

Verdediging: 

  • Niels
  • Bram
  • Maura
  • Sanne

Reserves: Tim, Niek, Sue & Aniek

Iets later dan gepland werd er voor de start van de wedstrijd gefloten. TOP begon niet scherp aan de wedstrijd waarbij de kansen aanvallend niet benut werden en verdedigend de scherpte niet aanwezig was. Gedurende de eerste helft werd er weinig gescoord en werd de rust bereikt met een stand van 7-4. 

Na de thee leken de Vroomshopers zich te realiseren dat er wat goed gemaakt diende te worden. Waar de eerste helft weinig ballen de korf wisten te vinden, lukte het om de stand terug te brengen tot 10-9. Met het wisselen van Aniek en Tim probeerde Ad Zomer nog wat te forceren maar helaas lukte het TOP niet om langszij te komen. De wedstrijd eindigde met een stand van 16-14.

Helaas bleven de Toppers met lege handen achter. 

Op zaterdag 11 april staat de thuiswedstrijd tegen SDO uit Westerhaar op het programma, aanvang van deze derby is16:00 uur.

T.O.P. 1 – SDO 1

Op zaterdag 14 maart stond alweer de laatste wedstrijd van dit zaalseizoen op het programma. TOP 1 mocht het ditmaal opnemen tegen de buren uit Westerhaar, SDO 1. De wedstrijd in Westerhaar werd nipt gewonnen met 19-20 door de Toppers.

Quote van Ad: Succes is geen kwestie van geluk, maar van lef en inzet. 

De opstelling van deze wedstrijd was als volgt: 

Aanval 

  • Hielke 
  • Jesse 
  • Maura 
  • Marit 

Verdediging 

  • Niels
  • Bram 
  • Kirsten 
  • Sanne 

Reserves: Lina, Aniek, Tim & Rick.

Om 17:45 uur werd er voor de start van de wedstrijd gefloten. Het was Hielke die het eerste doelpunt wist te maken. SDO deed dit echter ook vrij snel, 1-1. Dit was het begin van een gelijkopgaande wedstrijd. In de eerste fase werd er om en om gescoord maar bij 6-4 wist TOP een gaatje te slaan. SDO wist snel weer langszij te komen waardoor er met een  stand van 9-9 gerust werd.

In de tweede helft veranderde er niet veel aan het spelbeeld. De Vroomshopers bleven hun best doen om goed opgezette aanvallen neer te zetten. Direct na rust wist Niels de 10-9 op het scorebord te zetten. Toch kwam SDO weer gelijk. TOP wist weer op een voorsprong te komen van 2 doelpunten, 13-11. De uitploeg probeerde het gat nog te dichten maar kwam niet dichterbij dan 1 doelpunt. De ploeg van coach Ad Zomer wist uiteindelijk nog tweemaal te scoren. Hierdoor werd de eindstand bepaald op 15-12. 

De ploeg van Ad Zomer heeft ondanks de gelijkopgaande wedstrijd toch de punten in Vroomshoop weten te houden. Dankzij deze overwinning is TOP op de 3de plek van de ranglijst geëindigd dit zaalseizoen! Volgende week zal er weer op het veld getraind gaan worden. De eerste competitiewedstrijd is op zaterdag 4 april. TOP speelt dan een uitwedstrijd tegen Olympia ’22. Deze wedstrijd zal beginnen om 16 uur.

Korfbalvereniging T.O.P. Vroomshoop