Ons Clubje 1 – T.O.P. 1

Zaterdag 30 november stond de wedstrijd tegen Ons Clubje op het programma. Dit is geen onbekende tegenstander voor TOP. Op het veld werd er eenmaal gewonnen door Ons clubje en ook eenmaal door de Toppers. Vandaag dus de taak om de punten mee te nemen naar Vroomshoop!

Om 15:50 uur floot de scheidsrechter in. De Toppers begonnen scherp en kwamen op een 0-2 voorsprong. Helaas wisten ze deze voorsprong niet lang te behouden. Ons Clubje kwam terug naar 2-2. TOP bleef zoeken naar de goede kansen en dat resulteerde in een 4-7 voorsprong. Echter wist TOP daarna de korf niet meer goed te vinden waardoor Ons Clubje weer terug kwam. Na nog wat doelpunten van beide kanten werd er gerust met een stand van 9-9. 

Na de bespreking, waarin Ad Zomer aangaf scherper te moeten zijn in de verdediging en meer druk te moeten geven, begonnen de Toppers vol goede moed aan de tweede helft. TOP kwam goed uit de startblokken en wist de score weer te openen. Ons Clubje kon wel blijven volgen waardoor de Toppers niet helemaal lekker in de wedstrijd kwamen. Met nog 15 minuten te spelen wist Ons Clubje toch de korf wat beter te vinden en kwamen zo op een voorsprong van 16-14. De Toppers bleven rustig en wisten via 2 goede aanvallen toch de score terug te brengen naar 17-17.

Helaas wist TOP niet door te drukken op de momenten dat Ons Clubje het toch redelijk moeilijk had. Dit resulteerde in een 17-17 gelijke stand. Volgende week, zaterdag 7 december, zullen de Toppers thuis spelen tegen Kios’45. Aanvang van deze wedstrijd is 12:45 uur. Tot dan!

T.O.P. 1 – Rivalen 1

Zaterdag 23 november stond voor TOP 1 de eerste thuiswedstrijd tegen Rivalen uit Doesburg op het programma. Na het verlies van vorige week tegen SEV stond er in de vorm van Rivalen een pittige tegenstander op het programma. Een ervaren ploeg waar TOP vorig jaar tweemaal het onderspit tegen moest delven. Met hulp van een goed gevulde tribune en de Toppertjes van F1 als team van de week gingen de Toppers op jacht naar de punten.

Quote van Ad: er zijn twee fouten die je niet mag maken: niet scherp beginnen en er niet vol voor gaan. 

De opstelling voor deze wedstrijd was als volgt:

Aanval

  • Merijn
  • Mart
  • Marit
  • Jolien 

Verdediging 

  • Justin
  • Niels
  • Evelien
  • Iris

Reserves: Josette, Lian, Tim, Bram en Niek

De beginfase van de wedstrijd was wat rommelig aan beide kanten. Na het eerste doelpunt van Mart scoorden beide ploegen over en weer. Rivalen was in deze fase wat zuiverder en liep uit naar een 2-5 voorsprong. Door goed verdedigend werk knokte TOP zich terug in de wedstrijd. Een paar minuten voor rust was het gat gedicht naar een 6-6 tussenstand. Een paar fouten in de verdediging van TOP werden genadeloos afgestraft door Rivalen waardoor TOP nog 4 doelpunten tegen moest incasseren in de slotfase van de eerste helft. Niels bepaalde met een schot de ruststand op 7-10.

In de rust werd benadrukt om scherp en rustig te blijven spelen. Met deze informatie begon de ploeg van Ad Zomer aan helft twee. Het was Rivalen wat deed waar het gebleven was aan het einde van de eerste helft: scoren. Het gat werd al snel zes doelpunten. De ervaring van de tegenstander was zichtbaar in de tweede helft. Met trage en lange aanvallen speelde Rivalen de wedstrijd letterlijk en figuurlijk dood. Dit was het moment voor wat nieuwe energie met behulp van wat wissels. Jossette, Lian, Niek en Tim kwamen in het veld voor Iris, Marit, Justin en Tim. Voor Niek van Oenen was het zijn debuut in het vlaggenschip. Met de wissels kreeg het spel weer nieuwe energie en kon TOP het gat dichten naar 3 doelpunten. De thuisploeg nam hierna de nodige risico’s om in balbezit te komen, helaas zonder succes. De scheidsrechter floot af bij een 16-21 eindstand.

Een wedstrijd waar meer in had gezeten voor TOP. In fases was TOP zeker niet de mindere maar door drukte in de aanval en onoplettendheid in de verdediging ging Rivalen er met de punten ervandoor. Dit betekent dat TOP nog puntloos is in deze 3de klasse. In de volgende wedstrijd neemt de ploeg van Ad Zomer het op tegen Ons Clubje uit Glanerbrug. Ook een geduchte tegenstander. Aanvang van deze wedstrijd is 15:50 uur in Glanerbrug.

S.E.V. 1 – T.O.P. 1

Op zaterdag 9 november stond de eerste zaalwedstrijd op het programma voor TOP 1. Zij mochten afreizen naar Zelhem, om hier te spelen tegen SEV 1. Geen onbekende tegenstander aangezien TOP hier op het veld ook 2 maal tegen heeft gespeeld. Quote van Ad: voor een goed einde, moet je goed beginnen. De opstelling voor deze wedstrijd was als volgt: aanval- Merijn- Mart- Marit- Lian. Verdediging- Justin- Niels- Josette – Evelien. Om 19:30 uur werd er door de scheidrechter ingefloten. TOP begon helaas niet scherp aan de wedstrijd en na enkele minuten keken ze aan tegen een 1-0 achterstand. Hierna herpakte TOP zich met een doelpunt van Merijn. SEV scoorde hierna drie keer op rij, waardoor de Toppers weer tegen een achterstand aan keken. TOP deed nog enkele keren iets terug maar helaas werd er gerust met een achterstand van 9-5. In de 2e helft was het TOP dat de score heropende. SEV had hier echter meteen een antwoord op met twee doelpunten. Helaas slaagden de Toppers er niet in om op gelijke hoogte te komen waardoor SEV uitliep naar een 13-8 voorsprong. Er werden nog enkele doelpunten gescoord waardoor TOP terugkwam naar 13-10. Helaas was dit niet genoeg om de wedstrijdpunten te pakken. Eindstand van deze wedstrijd: 15-11. Helaas miste TOP deze wedstrijd de scherpte en felheid, wat resulteerde in een nederlaag. Hopelijk lukt het de Toppers de volgende wedstrijd om de punten in Vroomshoop te houden. Komende zaterdag zal er geen wedstrijd zijn. De week daarna, op 23 november om 16:10 uur, zal TOP in Vroomshoop spelen tegen Rivalen 1. Wij hopen u allen te zien in Het Punt!

SEV 1 – T.O.P. 1

Op zaterdag 12 oktober stond de laatste veldwedstrijd van dit kalenderjaar op het programma. TOP 1 mocht afreizen naar Zelhem, om hier te spelen tegen SEV 1. Gezien de blessures bij TOP, maakte Cas Wessels vandaag zijn debuut in de basis. 

Scheidsrechter van dienst, dhr Beglinger, liet de wedstrijd om 15:30 uur van start gaan. Het was TOP dat uit de startblokken schoot door op 2-8 voorsprong te komen in 10 minuten tijd. Echter wisten de Toppers deze scherpte niet lang vast te houden. Zowel aanvallend als verdedigend werd de scherpte minder. SEV wist hier slim gebruik van te maken waardoor ze voor rust terug kwamen tot 6-9.

Na een pittige bespreking, waarin duidelijk werd gemaakt dat de scherpte terug moest komen, ging de tweede helft van start. Het was echter SEV dat de 2de helft scherp begon. Er werd 3 maal op rij gescoord waardoor de stand gelijk getrokken werd. TOP was weer terug bij af. Er volgde een spannend slotstuk waarbij beide teams veel kansen produceerden. De jonge debutant aan TOP-zijde wist nog een schot te verzilveren, 9-10. Helaas wist SEV in de laatste minuten de gelijkmaker te scoren. Einduitslag 10-10. 

Voor de ploeg van Ad Zomer voelt dit gelijkspel als een verlies. Ondanks het goede begin wist TOP 1 dit niet door te zetten naar een overwinning. De Toppers hebben nu een weekje rust. Vanaf 21 oktober wordt er weer in sporthal Het Punt getraind als voorbereiding op de zaalcompetitie die op zaterdag 9 november zal beginnen.

T.O.P. 1 – Ons Clubje 1

Op zaterdag 5 oktober stond de laatste thuiswedstrijd van TOP 1 op het programma. Er werd gespeeld tegen Ons Clubje 1 uit Glanerbrug. De vorige wedstrijd werd gewonnen door de tegenpartij dus de Toppers waren er extra op gebrand om de punten in Vroomshoop te houden. Helaas kampen de Toppers nog steeds met een paar blessures. Gelukkig waren er heren van de A’s & Martin Bakker speelde ook.

Om 15:30 uur werd de wedstrijd ingefloten door scheidsrechter de Vries. Het was Ons Clubje die de wedstrijd sterker begon en al snel op een voorsprong van 0-2 kwam. De Toppers hadden daar een goed antwoord op en scoorden ook vlot. Door middel van goed verdedigingswerk en mooie doelpunten stond het na zo’n half uur spelen 6-2.

Na een goede bespreking werd de tweede helft voortgezet en er werd met veel energie gespeeld. Nadat er om en om wat doelpunten vielen wisten de Toppers zich, door goed te spelen, naar een mooie voorsprong van 9-4 te werken. Vanaf dat moment ging het scoren aan Vroomshoopse kant moeilijker. Dit resulteerde in een enigszins spannende eindfase. Het werd op een gegeven moment zelfs 10-9. Toen kwamen echter Iris, Tim en Bram in het veld voor Marit, Jesse en Martin. In de eindfase van de wedstrijd wist Ons Clubje nog één keer te scoren en de Toppers drie keer. De wedstrijd werd gewonnen door TOP met 12-10.

Ondanks een korte lastige periode in de wedstrijd, wist de ploeg van Ad Zomer het hoofd koel te houden en de punten in Vroomshoop te houden. Volgende week speelt TOP haar laatste veldwedstrijd in Zelhem tegen SEV 1. Aanvangstijd voor deze wedstrijd is 15:30 uur.

Olympia’22 – T.O.P. 1

Wedstrijdnummer 4 van de veldcompetitie stond afgelopen zaterdag op het programma voor TOP 1. Het betrof de eerste returnwedstrijd in deze (nieuwe) korte competitie. Dit was een uitwedstrijd in Borculo. In de doordeweekse thuiswedstrijd verloor TOP na een gelijk opgaande eerste helft met 10-13.

Om 15:30 uur startte de wedstrijd. Olympia opende de score direct bij haar eerste aanval en al snel volgde de 2-0. Daarna kwam TOP wat beter in de wedstrijd. Via tussenstanden van 2-1 en 3-1 werd het uiteindelijk 3-2. De eerste helft ging de wedstrijd, net als in de thuiswedstrijd, gelijk op. TOP bleef tot 5-4 goed in de race, maar vlak voor rust wist Olympia een gaatje te slaan naar 7-4.

Na rust kende TOP een goede fase, met tussenstanden van 7-6 en 8-6. Toch lukte het de Toppers niet om het gat verder te verkleinen waarna Olympia voor het eerst het verschil naar vier doelpunten bracht. TOP leek hierdoor wat aangeslagen en had niet meer de energie om de wedstrijd echt spannend te kunnen maken. De wedstrijd vorderde met doelpunten over en weer. Na een sportieve wedstrijd floot de scheidsrechter af bij een eindstand van 15-10.

In bepaalde fases deed TOP opnieuw goed mee met Olympia, maar de ploeg uit Borculo liet wederom zien waarom zij afstevenen op het kampioenschap in deze 4e klasse. De ploeg van Ad Zomer richt zich nu op de laatste twee veldwedstrijden. Komende zaterdag 5 oktober te beginnen met een thuiswedstrijd tegen Ons Clubje. Deze wedstrijd begint om 15.30 uur.

Korfbalvereniging T.O.P. Vroomshoop